‘Ik wilde al heel lang fotograaf worden, maar ik hield mijzelf tegen. Totdat ik de financiële ruimte kreeg, de belemmerende overtuigingen losliet en mijn droom wilde waarmaken.’
Op mijn 13e begon mijn liefde voor fotograferen. Door fotografie ben ik meer van de natuur, het licht en de kleine dingen gaan genieten. Al snel begon ik met zelfportretten te maken, omdat ik nog geen andere mensen op de foto durfde te zetten. Mijn liefde voor portretten maken begon dus al snel. Na mijn studies Media & Vormgeving en Fotografie heb ik een paar jaar in de vastgoedfotografie gezeten. Het was leuk werk, want ik ontmoette veel mensen, maar miste daarbij wel de creativiteit en connecties met mensen. Het kriebelde al een tijdje om mijn eigen bedrijf te beginnen, maar ik was te bang om de stap te nemen. Vooral ook omdat veel mensen in mijn omgeving zeiden dat je daar niet van kan leven. Ik was bang dat ik niet onderscheidend genoeg was, welke doelgroep nou echt bij mij paste en er niet genoeg inkomen uit kon halen om van te leven.
Totdat mijn vriend bij mij kwam wonen en ik qua inkomen wat meer ruimte kreeg. 2 jaar geleden besloot ik er helemaal voor te gaan. Ik had de doelgroep gevonden waar ik blij van word, vrouwelijke ondernemers die ondernemen op gevoel en werken vanuit hun eigen ervaring. En kan daar helemaal mijn ei in kwijt! Ik ben meteen begonnen met mensen mij zo goed mogelijk leren kennen via Instagram. Ik ben veel zichtbaar via video en foto’s, vertel mijn ondernemersreis, mooie en kwetsbare kanten, grappige momenten en inspiratie. En ik merkte dat hoe meer ik mijzelf liet zien op de manier dat bij mij paste, hoe meer ik ook de klanten aantrok die bij mij passen. En wat wilde ik ook in de foto’s terug laten komen.
Ik ben mij nog meer gaan verdiepen in hoe ik echt de persoon op de foto krijg en welke vragen ik daarin moet stellen. Gelukkig is dat niet heel moeilijk voor mij, want ik ben zelf ook dol op diepere gesprekken voeren en mensen leren kennen. Ik begon meer in verhalen te denken en hoe we het verhaal in foto’s kunnen vertellen. Door attributen te gebruiken, een locatie of door emoties te laten zien.
Ik merkte ook dat er steeds meer gebeurde tijdens de fotoshoots. Er kwamen allerlei emoties los, er werd geschreeuwd, gedanst, gelachen en tot jezelf gekomen. Je krijgt daardoor een mooie afwisseling van foto’s, waardoor het heel breed ingezet kon worden voor haar content en je zag haar persoonlijkheid duidelijk terug,
Zo is mijn reis tot creatieve personal branding fotograaf ontstaan en blijf ik mij altijd nog ontwikkelen. Want ontwikkeling op persoonlijk en zakelijk gebied vind ik super waardevol
Daarbij is het belangrijk dat we een connectie hebben, omdat de fotoshoot dan zoveel waardevoller word. Ik wil dat je je compleet op je gemak voelt bij mij, zodat je jezelf kan laten zien en openstelt. Want alleen zo krijg ik de échte jij op de foto.