Leukste klanten aantrekken door personal branding’ 

In 5 stappen jezelf als personal brand neerzetten

 

In 5 stappen jezelf als personal brand neerzetten

 

Waarom zou je jezelf als personal brand neerzetten?

Voor mij heeft personal branding heel veel betekent. Ik heb mij op deze manier onderscheiden van andere fotografen. En ik trek er mijn ideale klanten door. Ik hoef geen klanten meer te zoeken, want ze vinden mij. Wanneer ik een kennismakingsgesprek heb met een klant via Instagram, hoef ik al weinig over mezelf te vertellen. Want mensen kennen mij. Ze weten wat ik belangrijk vind en waarom ze voor mij zouden kunnen kiezen. In deze blog geef ik je het stappenplan hoe jij jezelf als personal brand kunt gaan neerzetten. Zodat je alleen nog maar klanten aantrekt waar jij blij van word, zorgt voor herkenbaarheid en je onderscheidend maakt van andere ondernemers.

 

In 5 stappen jezelf als personal brand neerzetten

1. Jouw verhaal

Je denkt misschien, waarom zou mijn verhaal belangrijk zijn om te delen? Dat is toch helemaal niet interessant voor mijn doelgroep? Toch wel. Wat jou onderscheidend maakt van de rest is de reis die jij gemaakt hebt. Hoe ben jij gekomen tot waar jij nu staat? Waar liep jij tegen aan en wat voor belemmerende overtuigingen had jij? En hoe heb je dit overwonnen? Misschien is jouw verhaal wel heel herkenbaar voor iemand anders. En voelt diegene meteen een connectie met jou, doordat jullie hetzelfde hebben meegemaakt. Waardoor mensen jou onthouden. En wanneer ze iemand zoals jij nodig hebben jou in gedachten hebben. Jouw verhaal mag je regelmatig terug laten komen. In een post, een blog op je website, op de over mij pagina of in een video. Vergeet dit niet te delen! 

 

Stap 2. Jouw kernwaarden

Op dezelfde manier in het leven staan is belangrijk wanneer je samenwerkt met anderen. Daarom is het belangrijk om jouw kernwaarden helder te hebben en dat ook te communiceren naar de buitenwereld. Wat vind jij belangrijk in samenwerking met jouw klanten? Is dat vertrouwen? Respect? Iemand die zijn afspraken nakomt? Iemand die jou creatief laat zijn? Probeer eens 3 tot 5 kernwaarden te bedenken die jij belangrijk vind. En probeer daar specifiek in te zijn en niet te algemene kernwaarden, zoals professionaliteit. Dat zegt niet zoveel namelijk. Benieuwd welke kernwaarden er allemaal zijn? Kijk dan even op deze website: https://leventje.nl/kernwaarden-lijst/ 

Hoe personal branding toe te passen als ondernemer
Hoe zet je jezelf als personal brand neer?

Stap 3. Jouw missie en visie

Om meer betekenis aan jou en je werk te geven is het goed om jouw missie te delen. Waarom doe jij wat je doet? Is dat iets wat je zelf vroeger miste? Of maakt het je heel gelukkig? Jouw missie is de basis van jouw bedrijf waarin jij alles doet. Het is mijn missie om vrouwen te helpen aan zichtbaarheid op een manier dat bij hun past. Zo dicht mogelijk bij jezelf te blijven. Dat geeft betekenis aan mijn werk. Schrijf dus voor jezelf op waarom jij je werk doet. Waar jouw hart sneller van gaat kloppen. Daarnaast is jouw visie ook belangrijk. Hoe denk jij over bepaalde dingen? En waarom denk jij zo? Wat vind jij belangrijk in het leven en in jouw keuzes? Ik wil mensen bijvoorbeeld helpen aan zichtbaar zijn op hun eigen manier. Omdat ik geloof dat iedereen zijn authentieke zelf mag zijn. Dat daar de kracht van de persoon in zit. En je niet anders voor hoeft te doen.

 

Stap 4. Huisstijl

Naast de teksten is het ook belangrijk dat je een bepaald gevoel en professionaliteit over kan brengen. En daar is je huisstijl belangrijk in. Want jouw huisstijl is het lijndraad wat je overal in terug ziet. Op jouw website, Instagram, Facebook, Linkedin, e-book, podcast noem maar op. Wanneer je dit overal toepast zorgt dat voor herkenbaarheid. En zal je daarbij ook mensen aantrekken of afstoten. Mijn tip aan jou is: ga niet zelf aanklooien. En kies niet alleen voor een leuk lettertype. Zoek een grafisch ontwerper waarvan de stijl jou aanspreekt. En waar je een klikt mee voelt. Iemand die jou en jouw bedrijf begrijpt en dat kan vertalen naar een brand.

Een paar voorbeelden van goede grafische ontwerpers zijn:

Studio Kwebbel https://studiokwebbel.nl/

Pine and Pencil https://pineandpencil.nl/ 

Wat een personal branding fotoshoot kan betekenen voor je bedrijf

Stap 5. Personal branding fotoshoot

Een branding is niet compleet zonder fotografie, het gezicht achter het bedrijf. En jezelf laten zien kan op heel veel verschillende manieren. Maar de tip die ik jou hierin wil geven is blijf zo dicht mogelijk bij jezelf. Kies een fotograaf waar jij een klik mee voelt en waarvan de foto’s jou aanspreken. Foto’s die bij jou zouden kunnen passen. Ben jij een warm persoon? Kies dan ook een fotograaf waarin de warmte te zien is. Houd je van fris en zakelijk? Kies dan een fotograaf die zo’n stijl heeft. Daarnaast is het belangrijk dat je een fotograaf kiest die ook met jou mee denkt. Die weet hoe jij jezelf kan gaan laten zien als personal brand. Mijn advies is kies een personal branding fotograaf, geen fotograaf die van alles en nog wat doet. Zodat jullie samen alles eruit halen om een fotoshoot neer te zetten die helemaal jij uitstraalt. Met de juiste kleuren, uitstraling, gevoel en emoties. 

 

Deze foto’s zijn gemaakt voor Lisettekst https://www.lisettekst.nl/

De make-up is verzorgd door Sayrona https://beautybysayrona.nl/

Fotolocatie Atelier Oost Amsterdam https://atelieroost.d-raw.nl/ 

Personal branding fotograaf voor vrouwen coaches

Hi, ik ben branding fotograaf

Door mijn kalme energie en empathie zijn vrouwen snel op hun gemak. Waardoor jouw authentieke zelf zichtbaar wordt. Samen maken we een reis om alle kanten van jou zichtbaar te maken. Zonder forceren of ongemakkelijkheid. Maar door beweging, ademhaling en emoties doorvoelen.

Zodat de juiste mensen aan gaan op jouw energie die voelbaar word gemaakt. Een fotoshoot dat zorgt voor verdieping, verbinding en meer ideale klanten.

Door de fotoshoot voelen vrouwen meer zelfvertrouwen en leren zachter te zijn naar zichzelf. En daar doe ik het voor.

Persoonlijk contact en de wederzijdse verbinding voelen is in mijn werk erg belangrijk. Daarom gaan we altijd eerst kennismaken om te ontdekken of de klik er is.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ook leuk