Hoe trek je je ideale klant aan door middel van personal branding fotografie?
Vandaag wil ik jou wat nieuwe inzichten geven en tips om jouw ideale klant aan te spreken. Want ik weet dat heel veel ondernemers nog niet goed weten hoe ze zichtbaar willen zijn en hun ideale klant aan kunnen trekken. Terwijl dat juist jouw werk zoveel leuker kan maken! Sinds ik werk met de klanten die helemaal bij mij passen, gaat alles zoveel soepeler en fijner en dat gun ik jou ook. Goed. Laten we het eerst hebben over wat nu je nu misschien verkeerd doet, waardoor je niet de juiste klanten aantrekt:

Waarom jij nu niet je ideale klanten aantrekt
- Je bent niet zichtbaar, want je vind het spannend jezelf te laten zien. En kiest er daarom voor om quotes of foto’s van andere mensen te gebruiken.
- Je bent zichtbaar op de verkeerde manier. Dit deed ik zelf aan het begin ook verkeerd. Ik dacht dat ik zakelijk met een laptop op schoot op de foto moest, want dacht dat het zo hoorde. Waardoor ik ook de mensen aantrok die zakelijk waren. Terwijl ik juist met minder zakelijke mensen wilde samenwerken. Een eerste indruk door foto’s is super bepalend.
- Je hebt geen duidelijke niche. Wanneer je een te grote doelgroep aanspreekt, zoals bijvoorbeeld vrouwelijke ondernemers, trek je eigenlijk niemand aan. Want niemand voelt zich helemaal aangesproken.
En wat moet je dan doen om wel jouw droomklanten aan te spreken?
- Echt je authentieke ik laten zien zoals jij bent, niet zoals je denkt dat je zichtbaar moet zijn.
- Vertel jouw verhaal en missie. Waarom ben jij je onderneming gestart? Wat is jouw missie met jouw bedrijf? Hoe meer jij over jezelf en daar over deelt, hoe meer mensen de kans krijgen om een connectie te voelen met jou.
- Kies een duidelijke niche en leer jouw doelgroep zo goed mogelijk kennen. Hoe specifieker jij je doelgroep kent, hoe makkelijker jij je ideale klant kunt aanspreken. Zorg dat je een onderzoek doet en weet waar jouw klant nu tegenaan loopt en wat het verlangen is.

Heb je het gevoel dat je deze dingen weet, maar dat je nog professionele foto’s mist voor jouw onderneming? Bekijk dan eens deze pagina voor meer informatie:
www.anoukstrijbos.nl/personalbrand/
Wil je meer leren over zichtbaarheid en de ideale klant aantrekken?
Dan heb ik iets tofs voor je. Ik heb namelijk de challenge Be your brand gemaakt, waarbij je leert hoe je precies zichtbaar kunt zijn op jouw manier, jouw ideale klant aan kunt spreken en maak je een moodboard via Pinterest met de look en feel van jouw bedrijf. Zodat je een goede basis hebt om vanuit te werken en weet hoe je jezelf als personal brand kan neerzetten.
Deze foto’s zijn gemaakt voor Esther Kaper: https://www.estherkaper.nl/






