Fotoshoot voor ondernemers
Vaak denken ondernemers dat hun foto’s aan bepaalde eisen moeten voldoen. Dat de foto’s zakelijk inzetbaar zijn en zakelijk ogen. Daar denk ik als fotograaf anders over. Aan het begin dacht ik dat foto’s er op een bepaalde manier uit moesten zien. Wanneer ik op Pinterest keek zag ik een hoop lichte foto’s, met een laptop op schoot of een koffiemok vast. Niet erg onderscheidend toch?
Je wilt mooie foto’s die je in kunt zetten voor je bedrijf. Maar waar moet je dan allemaal aan denken? Hoe zorg je dat de foto’s onderscheidend zijn? Waar kan je de foto’s voor gebruiken? Dat ga ik je in deze blog vertellen. Lees je mee?
Zakelijke foto’s mogen jouw persoonlijkheid laten zien
Toen ik ondernemers ging fotograferen wilde ik het anders aanpakken dan andere fotografen. Eerder werkte ik veel met modellen samen en daarin maakte ik altijd een moodboard. In dat moodboard was de sfeer, locatie, kleuren en emoties te zien. Dus ik besloot dat ook toe te passen tijdens de fotoshoot voor ondernemers. Met de ondernemer als uitgangspunt. Zodat de foto’s helemaal uitstralen wie zij is en daardoor ook de mensen aantrekt die bij haar passen.
Hoe zorg je dat foto’s onderscheidend zijn?
Door jou als persoon als uitgangpunt te gebruiken worden de foto’s onderscheidend. Want de foto’s stralen uit wie jij bent en waar jij van houdt. Ik zorg dat er verschillende kanten van jouw persoonlijkheid worden vastgelegd. Jouw kwetsbare en krachtige kant. Wees creatief in het bedenken wat bij jou past. Want hoe creatiever, hoe meer eigen het zal zijn. Probeer het standaard beeld los te laten en kies iets wat helemaal bij jou past!
Ga eens rondkijken op Pinterest en maak jouw eigen bord aan. Kies foto’s uit die iets zeggen over wie jij bent of over een sfeer die je aanspreekt. Zo krijg je voor jezelf een duidelijker beeld wat jouw aanspreekt en waarom
Zoals de fotoshoot die ik met Anne heb gehad. Ze is vitaliteitscoach en daarbij is goed voor jezelf zorgen het belangrijkste. We kozen ervoor om fruit in de foto’s terug te laten komen op een creatieve manier. Door gebruik te maken van persoonlijke spulletjes of attributen maak je de foto’s nog persoonlijker.
Waar kan je je zakelijke foto's voor gebruiken?
Foto’s zijn onmisbaar voor jouw bedrijf. Want je kunt het voor al jouw online uitingen gebruiken.
Ik als fotograaf zorg ervoor dat de zakelijke foto’s breed inzetbaar zijn. Van staande tot liggende foto’s. En foto’s van dichtbij en veraf gemaakt.
In deze blog geef ik je 10 voorbeelden hoe je je zakelijke foto’s kunt inzetten.
Wil jij authentieke foto's zakelijk inzetten?
Wil jij het ook graag anders aanpakken? Geen standaard fotoshoot, maar een fotoshoot die uitstraalt wie jij bent? Zodat jij ook de mensen aantrekt die aangaan op jou?
De fotoshoot die je hier zit hebben we ook tijdens een gratis gesprek vorm gegeven. De liefde voor de natuur, gezond eten, ademhalingsoefeningen, bewegen. Alles kwam erin terug. Anne raakte daardoor zo enthousiast en voelde een fijne klik met mij dat we samen de shoot hebben uitgevoerd! Nu kan ze vol zelfvertrouwen zichtbaar zijn en klanten aan gaan trekken.
Ik help jou ook graag in een gratis gesprek. Ik vertel je waar je op moet letten en hoe je de foto’s zo persoonlijk mogelijk maakt. Hoe je erachter komt wat je wilt uitstralen. Klik hier als je een gratis gesprek wilt inplannen.
Ondernemers fotoshoot Anne dijsselhof
Fotoshoot voor vitaliteitscoach Anne Dijsselhof: https://www.annedijsselhof.nl/
Fotolocatie: Leemcule Hattem
Ondernemers fotoshoot coach